Aanbod - Trainingen

Bij Levantia vertrekken we bewust vanuit een beperkt aanbod van trainingen die met zorg en in diepgang uitgewerkt zijn. De betrachting is dat onze deelnemers niet alleen vaardigheden leren, maar deze ook echt toepassen en integreren in hun dagelijkse praktijk. Onze trainingen zijn flexibel en kunnen op maat van de organisatie of doelgroep worden aangepast, zodat ze optimaal aansluiten bij de specifieke context en uitdagingen. 

Hieronder lijsten we zeven trainingen op.


Spreekangst overwinnen

Spreken of presenteren voor een groep is niet voor iedereen evident. We onderzoeken hoe het brein het lichaam beïnvloedt en omgekeerd. We leren ook hoe een logische verhaallijn op te bouwen in functie van de context.  Het doel is groeien naar een constructieve, assertieve spreker.   


Omgaan met agressie

Wat is agressie en welke soorten onderscheiden we? We oefenen in het omgaan met agressie aan de hand van concrete kapstokken. 


De kracht van feedback

Wat is constructieve en krachtige feedback? We leren hoe tot concrete en feitelijke feedback te komen en exploreren de uitbouw van een open feedbackcultuur op de werkvloer en binnen de organisatie.


Conflicthantering

Conflicten zijn onvermijdbaar en hoeven samenwerkingen niet te blokkeren, integendeel. We onderzoeken welke basishouding we kunnen inzetten in een moeilijker gesprek en welke gespreksvaardigheden en -technieken daarbij relevant zijn. 


Train the trainer 

We begeleiden de trainers bij het opstellen, ontwikkelen en verzorgen van een effectieve leeromgeving en het inzetten van  leerstrategieën. We onderzoeken daarbij concrete pijlers bij het zelf uitwerken van doelgerichte en duurzame opleidingen. 


De ambacht van bemiddeling

Bemiddelen bij een conflict is een ambacht op zich. We onderzoeken welke fasen er zijn in een bemiddelingsgesprek, welke specifieke rol de bemiddelaar heeft en vooral hoe de bemiddelaar dergelijk gesprek leidt. 



Zelfregulatie

Zelfregulatie is een belangrijke vaardigheid omdat het in staat stelt de eigen gedachten, emoties en gedragingen te sturen om zo onze doelen en die van onze organisatie te bereiken. Dit kan leiden tot een beter tijds- en verwachtingsmanagement, hogere productiviteit en een grotere zelfstandigheid op de werkvloer. We onderzoeken wat zelfregulatie is en hoe er sterker in te worden.